onsdag 3 april 2013

Jag känner mig som en räka!

Det smärtar och drar i alla hål och stygn på framsidan, så jag har en tendens att kuta ryggen och dra fram armarna. Ganska nära en räka! Lyckligtvis var det inga nya hål som skulle göras i kroppen på Huddinge idag!

På Fyslab på plan 8 fick jag först göra en spirometri. Tre omgångar vardera av fem olika andningsövningar i munstycke i en liten glasbur, den ena att andas in och ut CO i låg koncentration! Det gjorde lite ont i min ömma hals att ta i och blåsa ut så mycket jag kunde, men det gick bra. Anne som utförde spirometrin gick in och kollade mitt hb som är av betydelse för en av övningarna, så då passade jag på att kolla upp mina blodvärden från igår. Dom var helt ok:
hb: 114
trombocyter: 408
vita totalt: 6,2
neutrofila: 3,8

Efter en stund i väntrummet med mina 13 fb matcher och 4 quiz-kamper fick jag göra EKG. Det tog bara en minut.

Sedan hissen ner till röntgen på plan 4 där jag snart kom in och fick göra min pulm-röntgen som det tydligen heter. Lungröntgen trodde jag men det kanske är samma sak. Dom tog bara två bilder, så det gick snabbare än i tisdags när dom tog en hel serie på den dåliga CVKn.

Jag vill passa på och tacka för uppmuntrande kort, sms, lakritsogram (!), telefonsamtal och annat stöd. Det värmer. Och jag vill tacka alldeles speciellt för alla skatter ni betalar in. Dom konsumerar jag med raketfart just nu!!!!

9 kommentarer:

  1. Ja det är ju därför man gärna betalar för att det ska gå att hjälpa, hemska tanke att ha det som i USA där folk blir bankrutt eller inte får behandling!Du är värd vartenda öre! Jättekram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har också tänkt på hur det är i andra länder! Här får jag toppbehandling i stort sett gratis. Så himla skönt!

      Radera
  2. Dessutom en jäkel på wordfeud.....

    SvaraRadera
  3. Betalar gärna min skatt o vet att du den bästa vården i världen. Pulm, du vet latin!! Vi tror att alla fattar vårt fackspråk.
    Googla gärna på journalgrodor i vården o du får dig en rolig stund.
    Längtar till gässen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Förhoppningsvis har inte smaken blivit påverkad och illamåendet hunnit komma. Ska bli kul i alla fall!

      Radera
  4. Svar
    1. :-D (varför finns det inga "gilla-knappar" här?)

      Radera
  5. Hej,
    fick just reda på att du bloggar. Intressant att följa vad du går igenom, hade inte förstått att det var en sån omfattande behandling.

    Kämpa på, vi tänker på dig.

    /Erik & Sandy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ska kämpa på mitt allra bästa! :-)
      Kram på er och alla barnen!

      Radera