tisdag 23 april 2013

Dag 12

Den här morgonen vaknade jag inte ens när dom kom och tog morgon-blodproven före 5. Febern har sjunkit lite, 38,5 på morgonen och med ett par alvedon sjönk den ännu mer. Dom ömma armhålorna är nog något bättre, men det ömmar fortfarande rejält när jag rör armarna eller doktorn är där och klämmer. Hårbottnen har börjat ömma, och det lossnar en del hårstrån nu, så det är väl en tidsfråga innan jag får ta bort alltihopa.

Efter lunch kom föräldrarna på besök och fick fika av USK Saron. Sen slumrade jag några timmar, fick ett par alvedon till och käkade middag. Efter 18 kom vännen EvS på besök och vi gick en skön promenad, och plockade med oss en liten fin vårbukett hem.

4 kommentarer:

  1. Skönt att det har vänt.
    Varma, goa hälsningar från Bling gänget, de längtar efter dig o ser fram emot sommaren när du är tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad jobbigt med febern och ömheten. Men fint att du verkar bättre och kunde gå på en promenad. Tänkte på dig när jag var ute och gick ikväll här i Täby vid 18-tiden och undrade om du också var ute då. Här är all is borta nu, jag lyckas alltid missa när det försvinner, plötsligt finns inte ett enda litet isflak i sikte. Hoppas att du är feberfri i morgon!
    Kram och sov gott

    SvaraRadera
  3. Feber...hoppas att den försvinner snabbare än snabbt.
    Drick mycket. Pressad citron och apelsin om du har möjlighet att beställa detta.
    Sov gott. Kram Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den sjunker långsamt men är inte riktigt borta än. Dom har laborerat med olika antibiotika, så det blir förhoppningsvis bättre. Och när som helst kommer dom neutrofila igång och kan ta hand om det hela!
      Kram

      Radera