måndag 29 april 2013

Dag 18 - Ljuset i tunneln!

På morgonen kom snälla USK Anita in med dels dagens Metro som hon vet att jag gärna bläddrar i, dels värdena utprintade. Dom neutrofila har stigit till 0,3! En dag till över 0,2 och dom släpper på isoleringen.

På ronden gissade Dr Gustav att jag kan få åka hem på torsdag. Jag håller tummarna för att det stämmer! Längtar verkligen efter att äta vår vanliga mat, gå ut och titta på rabatten och sova i en skön säng.

Armhålorna är fortfarande ömmande, men den första knölen på höger sida har börja vätska sig en aning, så infektionsläkare Bengt kom och kollade lite. Han säger att jag måste fortsätta med intravenös antibiotika (som man kan ta i mycket högre dos än tabletter) i några dar, och sedan gå över till bara tabletter. USK Anita kom och tog odlingsprov nu när det finns något att ta.

På eftermiddagen fick jag flytta över till rum 10, för det kommer en ny patient som behöver det gamla rummet med bättre isoleringsmöjlighet. Det är verkligen inte mycket grejer jag har i mitt lilla rum, men jag fick ta vilopaus i packningen 4 gånger innan jag samlat ihop mina grejer. Det märks inte hur dålig ork man har när man bara flyttar sig mellan sängen och fåtöljen!

På kvällskvisten kom perukmakare Inga-Lill med min peruk. Hon klippte till luggen på plats, och det blev rätt ok faktiskt.

10 kommentarer:

  1. Vilka underbara nyheter! Det värmer i hjärtat så mycket att det går åt rätt håll :) Nu håller vi alla tummarna för att du snart får komma hem. Kramar från grannen

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för hemgång.
    Bra kämpat och heja neutrofila!!
    Jag och barnen åker ner till stockholm till helgen. Vi hoppas på sol och värme. Rangen har öppnat i veckan men när snöflingorna fortfarande fyller luften har suget ännu inte infunnit sig. Jag väntar in värmen. Kram Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ut som att ni får jätteskönt väder här nere i helgen!
      Min hemgång planeras fortfarande till idag, men blir sent på eftermiddagen. Dom har inte bestämt vilka mediciner jag ska ha än för dom har inte fått svar på odlingen i armnhålorna. Nu längtar jag verkligen hem efter exakt 4 veckor här!
      Kram
      AK

      Radera
  3. Vilka underbara nyheter, hoppas verkligen du får komma hem snart. Tack för presenten, den satt fint. Vi hade en trevlig kväll men saknade dig.
    Kram o sov gott.

    SvaraRadera
  4. Tummen upp!! :) från oss på Trundön

    SvaraRadera
  5. YES! Har det kommit lite skägg med? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda skägget är skäggstubben som ligger kvar på kudden på morgnarna!

      Radera
  6. Helt underbart, det finns alltså NÅGON rättvisa!!

    Snart syns vi på mattorna på passet :O)))

    Kram och fortsatt LYCKA TILL!!

    "Flickan"

    SvaraRadera
  7. Hej Anna-Karin, vad underbart att höra om dina framsteg. Stor varm Valborgskram från oss Falckar.

    SvaraRadera
  8. Va glad jag blir! Håller tummarna!! Massor med kramar , loretto

    SvaraRadera