söndag 21 april 2013

Dag 10

Sen igår har det utvecklat sig en liten inflammation i högra armhålan. Den sitter rätt djupt och syns knappt, men man kan känna en liten knöl och den ömmar rejält hela tiden. Dessutom har jag i ett par dagar haft som böjvecksexem under högra bröstet. Jag har inte lärt mig att säga till om minsta lilla grej direkt, utan har smörjt med svag kortison, och tycker att det har blivit bättre. Dr Darius som har jouren kom i alla fall och tittade på båda delarna, och ordinerade bandage med alsolsprit till armhålan och en salva med både kortison och svampmedel till utslaget för säkerhets skull.

Annars har det rullat på som vanligt. Storebror A och svägerskan AC kom på besök efter lunch med lite påfyllnad av godis, och vi gick en lång skön promenad i vårsolen. Sen bjöd USK Nora bjöd på eftermiddagsfika när vi kom tillbaka.

Cyklade lite framför TVn på eftermiddagen och slumrade en stund. På kvällen kom USK Helena och lade om alsol-bandaget, och tittade på en blåsa innanför överläppen som dykt upp under dagen (jag börjar lära mig att säga till direkt!). För övrigt mår jag fortfarande väldigt bra!

3 kommentarer:

  1. Skönt med solpromenad! Här har det suttits hela dagen..Är det fullt med utslaget ute nu? Mycket pyssel med olika saker, hoppas allt blir bra fort.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du orkar röra på dig och att du äter, vardagliga saker som inte alltid är självklara och lätta att göra. Tur att påsen passade. Jag kom på att jag inte vet hur du ser ut. Jag sydde den exakt efter Mikas påse.
    Idag trodde jag att jag såg vårens första krokusar. När jag kom närmare visade det sig vara lila papper. Nåja, snart tittar de fram här också.
    Sköt om dig, kram Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...det är typiskt det där med krokusarna. Har hänt mig flera gånger!
      Ja påsen är perfekt, och jag har fått många positiva kommentarer från personalen här.
      Kram
      Anna-Karin

      Radera