lördag 13 april 2013

Dag 2 - Isolerad

På helgen verkar det vara lite mindre aktivitet är vardagar. Ingen rond har varit här, men det finns förstås jourläkare som kopplas in om det skulle vara något. Alla provtagningar görs förstås och jag får B-vitamin för att stimulera benmärgen och propplösande spruta som vanligt.

I morse mådde jag lite mera illa igen, så jag började dagen med en Primperan, och det hjälpte. Dom Neutrofila är nu nere i 0,5 så nu börjar isoleringen. Ingen stor skillnad dock. Jag får fortfarande ta emot besök som inte har infektionssymptom, men nu måste dom ta av skorna i slussen ("hallen"), och förstås sprita händerna innan dom går in.


Tiger gör en felaktig dropp och får plikta.
Jag blir lätt matt och andfådd, så under morgonbestyren (och andra bestyr också för den delen) måste jag sitta ner och flämta då och då. Men jag har ju ingen tid att passa! Magen är fortfarande lös och halsen stel p.g.a. proppen, men på det hela taget mår jag bra!

Efter lunch var storebror A och svägerskan AC här på besök. Vi gick en promenad, fikade och snackade. Kul! Sen har jag fixat lite bankärenden, mail-korrespondens och tittat på gårdagens golf. En kvart från motionscykeln, men det är himla jobbigt även om belastningen är 0!

Nu lägger jag mig och somnar till dagens golf!
God natt!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi håller alla våra tummar för positiv progress framöver. Du är beundransvärd på alla sätt!
    Varma kramar och vi tänker på dig så mycket!!! Gull, Sofia & Sara
    ps. Firar Emelie´s 7 års dag idag 13 april!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag såg kalasbilder på Instagram. Gratta 7-åringen från mig!
    Kram

    SvaraRadera