fredag 19 april 2013

Dag 8 - Årets första sädesärla

Förutom min frukostbeställning kom det in en varm nybakad scones på morgonen. Väldigt lyxigt!!!

Vid ronden pratade jag med Dr Gustav om följande:
Prickarna är oförändrade, och klådan hanterbar med 2 Tavegyl om dan. Herpes-testet visade negativt.
Levervärdena är oförändrade eller aningen bättre. Dom har tillfälligt tagit bort förebyggande antibiotika och svamptablett för att avlasta levern lite.
Blod-proppen och området runt om ömmar fortfarande, men det kan tydligen ta månader innan det lägger sig.
GVH (avstötningssymptom) kommer i samband med att dom nya stamcellerna börjar producera celler, och det kan böärja i nästa vecka, men är väldigt individuellt.
Blodvärdena är i stort sett oförändrade. Trombocyterna är nu nere i 25. Vid 10 får man normalt transfusioner.
På det hela taget mår jag väldigt bra!

Jag försöker köra träningsprogrammet jag fått på förmiddagen, cykla en kvart på eftermiddagen och ta en promenad på upp till en timma på kvällen för att hålla igång kroppen. Inne-träningarna är väldigt tråkiga, men promenaden är jättehärlig som en slags belöning. Nu kommer helgen, och då får jag gå ut även på dagen, så jag kan byta ut någon inne-träning.

Vännen CF kom på besök efter lunch. Mycket givande samtal. Efter middagen gick jag ut på en skön promenad och såg min första sädesärla för året.

2 kommentarer:

  1. Låter bra allt! Hoppas det forsätter så!
    Kram och sov gott
    Ann-Marie

    SvaraRadera