torsdag 18 april 2013

Dag 7 - Mår utmärkt

Tredje dan i rad som jag mår riktigt bra. Skönt!

Prickarna har förökat sig något, och utslag i urringningen kliar, så jag får Tavegyl för att lindra klådan. Ömheten på halsen från blodproppen är lite bättre tycker jag. Levervärdena är något förhöjda, men inget alarmerande. Det beror troligen på alla mediciner jag ätit. Dr Gustav ska titta igenom medicinlistan och se om han kan dra ner på något som tar hårt på levern. På det hela taget tycker han att det går väldigt bra!

Övriga värden idag:
HB: 107
Vita totalt: 0,3
Neutrofila: <0,1
Trombocyter: 38

Dom låga trombocyterna leder till att jag blöder lite näsblod sen igår, men bara väldigt lite. Blir det för besvärligt får jag en transfusion. Igår fick jag bara en mindre dos Fragmin och idag ingen alls p.g.a. dom låga trombocyterna

Orsaken till att dom röda håller sig rätt ok trots att det inte bildas några nya är att dom har en rätt lång medellivslängd, 60 dagar, jämfört med trombocyternas 7 dagar och dom vita som bara lever ett par dygn.

Nu på kvällen har vännerna AC och AB varit här. Vi gick en promenad och hittade utslagna tussilago och vitsippor. Härligt! Vännerna fick plocka och skölja bort jorden och sätta i vatten, för jag får inte hålla på med jord på ett halvår eller så. Det är för mycket bakterier i jorden. Sen har vi suttit och snackat på rummet. En bra kväll!

3 kommentarer:

  1. Underbart! Härligt! Fantastiskt att höra att du mår bra. Fortsätt så! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag blir varm i hjärtat av att läsa att du mår bra. Å du som älskar att hålla på med jord....det blir väl pay-back-time för rabattchecken för min del då (: Kramar från grannen

    SvaraRadera
  3. Va skönt att höra att du mår bra!! Gjorde min dag! Massor med kramar till dig!! /Loretto

    SvaraRadera