tisdag 30 april 2013

Dag 19 - Inte längre isolerad

Värdena skjuter upp som vitsippor ur marken! Idag är dom neutrofila 1,1 mot 0,3 igår! Vita totalt är 3,7,
Rum 10 - mitt nya rum
röda 94 och trombocyter 360. Nu slipper jag isoleringen, vilket bl.a. betyder att jag får gå ut även på dagarna och slipper munskyddet när jag går utanför mitt rum. Skönt!

Vi planerar fortfarande för hemgång på torsdag, vilket känns väldigt skönt. Då måste jag ta Fragmin-sprutorna på mig själv varje dag, men det kan det vara värt!

Efter lunch kom föräldrarna på besök, och när dom gick fick dom kånka hem en stor bag med kläder och grejer så jag inte har så mycket att bära på torsdag.

Jag gick en promenad efter fikat, och det kom några droppar från himlen. När jag kom in på mitt rum öppnade sig himlen och det vräkte ner - både regn och hagel. Där hade jag tur (regnjackan och paraplyet hade fått åka med hem!).


8 kommentarer:

  1. Whohooo! Fantastiskt. Starkt jobbat neutrofila. Vilken upphämtning!
    Och grattis Anna till att slippa isolering. Så glad att höra att du får komma hem snart. Glädjekramar från Gärdet!

    SvaraRadera
  2. Härligt Syrran. Tänk att J:s förvirrade celler lyckades hitta rätt till sist. Tydligen behövs det inget egentligt lokalsinne bara "lokalen" är den rätta. (Fast egentligen e han ju vår hjälte) Välkommen hem. A.

    SvaraRadera
  3. Home sweet home, inget är väl som hemma!!
    Ha´re riktig gött och NJUT av friheten.....

    Hur blir det nu, ingen blogg??? Eller hemmablogg??

    Kramar Kramar Kramar!!!
    "Flickan"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min plan är att fortsätta med information om sjukvården. Däremot räknar jag inte med att skriva när jag är hemma och inget speciellt händer med sjukdomen. Dom närmaste månaderna kommer jag ha läkarbesök en gång i veckan, så lite kontinuerlig info blir det i alla fall.

      Radera
  4. Så härligt att höra! :-) . Massor med kramar!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt A-K! Du har kanske underskattat J:s dåliga lokalsinne:). Det här går ju jättebra! Härligt att du snart får komma hem.Kramar /Eva T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, cellerna kanske hittar bättre än själva donatorn! Dom har gjort ett utmärkt jobb så långt.
      Kram
      AK

      Radera
  6. Va härligt. Massor med kramar till dig.
    Moster

    SvaraRadera