lördag 20 april 2013

Dag 9 - Trombocyter

På förmiddagen kom SSK Katarina med en påse trombocyter. Nivån är nere på 10, vilket är gränsen för transfusion. Dom röda är fortfarande på 107, så det är lugnt. Det var första gången jag fick trombocyter, men det var helt odramatiskt. Dom droppade på i CVKn medan jag satt och läste min bok.

Efter lunch kom vännerna JF och EF på besök med glass i bagaget, och personalen bjöd på eftermiddagsfika.

Senare dök dottern upp med tidningar, tvättade kläder och post. Bl.a. ett paket från Norrbotten, där underbara ML hade sytt en påse till CVKn åt mig och skickade med några böcker. Påsen hänger runt halsen och håller ordning på dom två dinglande slangarna helt perfekt. Härligt! Dottern och jag gick på en promenad i det sköna vårvädret, och i vägrenen hittade vi utslagna doftvioler. Några står i en medicinburk och doftar underbart!

Som ni kanske hör mår jag fortfarande jättebra!

5 kommentarer:

  1. Kära kusin!
    Skönt att höra att du mår bra. Omhändertagandet verkar mycket proffsigt. Vi på Trundön hejar på att du ska fortsätta ha det så. Du år så otroligt duktig!! Vi tänker på dej och familjen varje dag.

    Låter som ni fått riktiga vårtecken hos er. Härute vid havet blåser det isiga vindar och vi har gräsmattan täckt med flera dm snö ännu. Solen värmer ordentligt i alla fall och man kan oftast hitta en hörna vid huset att sitta och njuta en stund.
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Hej ! Jag läser din blogg varje dag och är så glad att allt verkar gå bra och att du mår bra kan gå gå ut, ta emot besök osv. Hoppas det fortsätter så. Stor kram från mig !Erne

    SvaraRadera
  3. Oj vad få trombocyter, bra att du har fått fler nu! Du är så bra på att hitta vårtecken, igår såg jag också en sädessärla iaf, och massor med tussilago. Men doftviol? Var hittar man dem? Skönt att du fortsätter att må bra!
    Kram
    stjärnsyster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doftviolerna växte i en slänt vid vägen, dom finns lite här och där. Man tror ofta att det är blåsippor, men dom kommer senare. Hittar du några så plocka in en liten bukett att stoppa näsan i. Doftar precis som violpastiller, så nu är jag jättesugen på en sån där tablettask!
      Kram

      Radera