fredag 26 april 2013

Dag 15

Dagen har varit ungefär som igår, men på kvällen ökade huvudvärken och illamåendet. Jag misstänker att det är en ny omgång migrän på gång. Värdena fortsätter stiga, d.v.s. alla utom dom neutrofila som står för immunförsvaret och är det jag mest behöver! Eftersom trombocyterna stigit till 131 får jag börja med Fragmin-sprutorna mot blodproppen igen.

På eftermiddagen kom vännen I-MB på besök, och efter middagen kom maken. Vi gick en sväng i vårkvällen. Väl tillbaka fick jag intravenöst Ondansetron mot illamåendet, och så kom snälla USK Anita med en liten omelett som kan gå att äta även om man inte mår så bra. Tur att dom är så rara här!!!

5 kommentarer:

  1. Fortfarande inte ok med medicin mot migrän? Tur att de är snälla mot dig o tur för dem att dom inte känner klanen Ö.
    Hoppas du får sova gott.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, mina vanliga tabletter får jag inte ta dessvärre. Hoppas dom släpper på det snart, för nu förstår jag hur bra dom funkar för mig!

      Radera
  2. Hallå där,

    Long time no hear and write..... men jag har kollat in bloggen varje dag och följt Din kamp, men andra uttrycker så bra precis det jag vill skriva.... sååååå... modiga fina Du, jag är utan ord, Du är nog den starkaste jag följt på en resa.. Du är liksom bara BÄST!!! Finns ju som sagt var inte ord som uttrycker min stora beundran, Din styrka och humor i detta sammanhang är enorm, var ifrån får Du kraften??? Vet Du, jag vet... Dina otroligt underbart fina föräldrar, Dina härliga bröder med familj och Dina uppmuntrande vänner och släkt, Du är omgiven av värme, hoppfullhet och massor av engeri därav att Du orkar, det är alla runt omkring Dig och Din egen enorma styrka som tar Dig vidare. Kämpa på vännen, Du klarar det!!!

    "Må Dina mockasiner aldrig knarra" // Flickan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för alla fina ord! Ja, jag har många som stöttar omkring mig. Du får hålla instruktörerna på våra klasser varma så dom är i form när jag så småningom kommer tillbaka! :-)
      Kram

      Radera
  3. Det vet Du, jag håller dom redo!!! Kom snart tillbaka!!

    "Flickan"

    SvaraRadera