tisdag 16 april 2013

Dag 5 - Bättre igen!

Nu verkar migränen ha gett med sig, och med den det värsta illamåendet. Har inte behövt ta några tabletter mot illamående idag, och har ätit ordentligt. Härligt!
Dagens värden:
HB: 110
Vita totalt: 0,3
Neutrofila: 0,1
Trombocyter: 110

Annars rullar det på som vanligt. Mellan provtagningar och mätningar läser jag, tittar på TV och sover lite. EJ var här en lång stund på eftermiddagen och förströdde mig. Alltid lika välkommet! På kvällskvisten kom kompisen MC med lite impulser från verkligheten utanför. Hon tipsade mig om isglass istället för att suga på is vilket börjar göra mig illamående. Det visade sig att dom har piggelin på avdelningen. Perfekt! Så dök Maken upp och vi gick en promenad.

6 kommentarer:

  1. Låter bra att du haft en bra dag! Vi ses i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å härligt!
    Om det finns nåt du vill ha då vi kommer på torsdag så säg till! Kanske annan isglass? sorbet är det ok?
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, annan isglass eller sorbet eller vanlig glass är en jättebra idé. All sorts glass utom mjukglass går bra. Det finns en pressbyrå i entréplanet. Under länkarna till höger finns kostföreskrifter där man kan se vad som är ok att äta och inte.
      Kommer ni med tåg? Jag kan skicka en bra vägbeskrivning hit till mitt rum om du vill i så fall.

      Radera
    2. Vet inte men en vägbeskrivning är ju alltid bra att ha! Lite hittar jag på det bygge du bor i....Nån särskild smak som är mer god än andra tro??

      Radera
  3. Underbart att höra att du mår bättre! =)
    Kram Christina

    SvaraRadera