torsdag 25 april 2013

Dag 14 - Skallig

På morgonen fick jag hjälp av Annelie och Jolanta att raka bort kalufsen. Det är skönt att slippa hårstrån överallt, men lite kallt och väldigt ovant när jag ser mig i spegeln! Den sköna sjalen som jag fått av mamma kom väl till pass. Nu kan jag skicka hem fönen och hårborstarna så blir det lite mindre trångt i skåpet.

Trombocyterna har fortsatt stiga till 71 och dom vita totalt till 0,6, men dom neutrofila är fortfarande inte mätbara. Hoppas dom kommer snart!

Annars har läget varit ungefär oförändrat; svag feber, rätt trött, ont i armhålorna och lite huvudvärk. Kusin KB kom och förströdde mig på eftermiddagen, och efter middagen gick jag ut en kort sväng i skogen här närmast. Skönt!

2 kommentarer:

  1. Kom ihåg att smörja dig på hjässan om du vistas barhuvad utomhus. En tröst är ju att håret kommer tillbaka, även om det inte är det viktigaste i sammanhanget.
    Toppen att du orkar vara ute och röra på dig. Frisk luft gör susen för immunförsvaret!
    Åker upp till svärmor över helgen. Det ska bli skönt att träffa henne igen.
    Hoppas att du kan ha lite fredagsmys och att neotrofila börjar visa sig.
    Kram Monne

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att vi nu är två som kör utan hår på huvudet :). Hoppas allt är bra! Så tråkigt att vi inte kan ses nu när vi är uppe... Men de blir ju fler gånger !! Keep up the good work!!

    SvaraRadera