söndag 22 september 2013

Dag +163: Näringsdropp igen

Vågen!
Diarréerna håller sig på ca 7/dygn, vilket i alla fall är en förbättring mot för ett par dagar sedan. På morgonen kommer dom nu och väger mig på den mycket märkliga vågen; en gammal stol med vågfunktion som jag får sitta i. Har gått ner ett halvt kilo sen igår.

Under gårdagen började jag få ont i vänster ljumske och med tiden spred det sig i vänstra höften. Det kändes lite ostadigt att stödja på vänsterbenet. Jag vet inte om det kan bero på att jag legat så mycket senaste veckan, så idag har jag dels suttit uppe en hel del i min fåtölj och dels försökt promenera lite i rummet. Det blir som i en fängelsecell; jag går 3 varv och sen måste jag sitta eller ligga ner och vila en stund. Men det är bättre än inget i alla fall.

Dr Gustav var här på ronden.Han rekommenderade starkt näringsdropp övern natten pga viktminskningen och för att jag inte ska känna mig tvungen att pressa magen så mycket med så mycket mat och dryck. Jag får väl motvilligt hålla med om att det nog är det bästa! Under morgondagen ska vi diskutera ytterligare åtgärder för att häva GVHn.

Dottern kom förbi med kläder och grejer som jag har beställt plus lite annat smått och gott. Trevligt att ha henne här en stund! Nu väntar en kväll i TV-golfens tecken. Go Stenson!

2 kommentarer:

  1. Jisses vad jag längtar efter att få bjuda dej på middag här hemma!
    Kramaar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, det ser jag också fram emot. Bra att ha något som lockar i hörtmörkret när magen har hämtat sig igen!
      Kram

      Radera