fredag 6 september 2013

Dag +147: Blodprov

Såret efter 1 vecka när jag tog
bort bandaget
Har varit på lokala labbet och lämnat blodprov. Det var 4:e sticket i armen på 3 dar. Tur att jag har två armar att fördela dom på!  Det är inte utan att jag vissa stunder saknar min kompis CVKn! Lägger man till hålet i ryggen för benmärgsprovet och i fingret under dessa 3 dagar så känner jag mig rätt perforerad. Men det får vägas upp av att jag från nu slipper ta en Fragmin-spruta varje dag, så jag hamnar på plus i alla fall. Totalt har jag stuckit mig själv i magen 125 gånger (plus den gången då dottern ville prova) så det kan ju räcka!

Såret nu efter 2 veckor
HBt är säkert mycket bättre, för bruset i örat har sjunkit rejält, och läpparna och tungan känns inte lika domnade längre. Ska bli intressant att höra exakt hur högt HBt blir dan efter en transfusion, för det har jag aldrig mätt tidigare.

Såret från CVK-operationen har läkt ihop fint. Det känns lite knöligt under snittet, men det antar jag är stygnen som ska brytas ner av kroppen och försvinna med tiden.

Nästa vecka blir lugn; den enda sjukvårdsaktivitet jag har är blodprov på lokala labbet (om inget nytt dyker upp).

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du har tagit benmärgsprovet nu och att det gick bra, Hoppas att de får fram bra resultat också. Länken till Hanna var bra att läsa, det handlar om kvalitet alltså inte bara kvantitet! Skönt att du får en lugnare vecka nu. Vet du när du ska till HS nästa gång? Jag ska dit på bentäthetsmätning torsdag den 19 september kl 9. Om det skulle råka sammanfalla med dina besök kan vi kanske ses där?
    Hälsa alla i familjen!
    STor kram
    Ann-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska dit på måndagen i den veckan. Vi får hitta en dag för en lunch istället!
      Kram

      Radera