onsdag 11 september 2013

Dag + 152: Blodprov

Håret börjar komma tillbaka,
men är alldeles grått och mjukt
som bebishår!
Idag var jag på lokala labbet för blodprov; 4 rör.

Igår ringde Dr Katarina och berättade att preliminärresultatet av benmärgsprovet förra veckan visade att det inte fanns tillräckligt med stamceller för att kunna mäta andelen egna och donatror. Det kan vara så att dom råkat träffa ett glest område, för stamcellerna kan fästa och växa till lite spritt. Det kan också vara så att det inte finns tillräckligt mycket stamceller totalt, så man måste fylla på med en extra dos från donatorn. Vi får se. I alla fall har vi bokat in en ny provtagning imorgon, och den här gången ska dom ta en biopsi (en cylinder med fast benmärg) till skillnad från att suga ut vätska som dom gjort dom senaste gångerna.

Jag passade på att kolla HBt dan efter transfusionen i förra veckan, och det låg på 93 då. Inte så jättebra kan jag tycka när man är nytankad! Det ska bli intressant att se imorgon vad dagens prov visar, för jag känner mig rätt trött, flåsig och det brusar rejält i öronen.

2 kommentarer:

  1. Wow vad mycket hår du har :) Det är ju helt tätt!
    Låter inte alls kul med ett cylinderprov. Det är en erfarenhet som jag hittills har sluppit. Låt mig få veta hur det går till och känns utifall jag skulle hamna där också!
    Ses nästa vecka, Kram

    SvaraRadera
  2. Cool frilla! Kram kram

    SvaraRadera