onsdag 20 augusti 2014

16 månader: Snuvig

Mitt i natten kom ett väldigt åskväder som hållit en del vakna, men jag somnade om rätt bra. Jag snoozade lite i morse, och vaknade först 5 minuter innan "Sköna rörelser" skulle börja. Dom stänger dörren när tiden är inne för att det inte ska drälla in folk och störa fokuset, så det blev en rask påklädning och spurt till träningshallen för min del. Sen fick jag varva ner till ett pass med mjuka rörelser som stimulerar lymfsystemet, blodcirkulationen och ökar smidigheten.

Efter frukost var det dags för föreläsning i Krishantering. Det var väldigt intressant och givande. Psykologen Lovisa höll i det, och hon berättade om krisens olika faser, krisbearbetning och hälsa i samband med kriser. Lyckligtvis hade jag slängt ner en flaska näsdroppar i packningen, för nu har det halsonda kompletterats med snuva.

Efter en liten paus var det dags för träningsgrupp i gymmet och träningshallen. Jag har inte direkt träningsvärk sen igår (varför förstår jag inte, för det borde jag ha!) men kroppen känns lite allmänt mörbultad. Det gick i alla fall bra att köra programmet idag igen - det tar ungefär en timme med uppvärming och nedvarvning inräknat.

Efter lunch var det dags för en föreläsning i Mindfulness (Medveten närvaro) med lite övningar inlagda. Också här var det prykologen Lovisa som föreläste, och också detta var intressant och givande.
Mitt rum är i vinkel, men detta är vad som får plats på ett kort.

Sen hade jag inga inbokningar före middagen, så jag funderade på att promenera ner till stationen och köpa halstabletter. Vädret var dock lite tveksamt (regnet kunde komma när som helst), jag kände mig hängig av förkylningen och det visade sig att dom sålde halstabletter i receptionen, så jag tog en kopp te och lade mig på sängen och lyssnade på Sommar i P1 istället.

Efter middag och snack till fikat var det dags för kvällens sista aktivitet; Färg och Form. USK Helena gav oss två övningar att göra. Först fick vi ta en sak ur en påse utan att titta på den. Vi hade den i knät och kände på den, och skulle måla vad vi kände. Jag fick en liten tygdocka med plasthuvud. i den andra övningen skulle vi blunda, dra fingret över vår profil och samtidigt rita profilen med en penna på pappret för att sedan färglägga. Det var väldigt kravlöst, och blev väldigt många skratt under övningarna.

Resten av kvällen tittade jag på "Unge kommisarie Morse" på SVT Play.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar