måndag 25 augusti 2014

16½ månad: Full fart

Idag har det varit fullt program. Det är tur att jag har mitt schema att titta på så jag kommer ihåg allt! Kl. 08.00 startade vi morgonen i träningshallen med "Sköna rörelser". Ett utmärkt sätt att väcka upp kroppen. Se'n satt vi länge vid frukosten och pratade.

Matsalen
Halv elva gick jag till träningshallen igen för träningsgrupp. Det är riktigt skönt att köra igenom kroppen med träningsprogrammet, och jag blir alldeler genomsvettig. Efter duschen var det lunch, och sen hade jag möte med SSK Elise. Hon ville kolla att träningen fungerade bra, att jag inte fått ont någonstans och att jag kommit bra in i gruppen. Jag hade inget att klaga på, utan tycker att det fungerat över förväntan.

Sen tog jag på mig baddräkten och slappade en stund i bubbelpoolen. Lite uppvärmning inör vattengympan som började 14.00. Ett jättebra pass med Britt-Marie. Synd att det inte finns fler vattengympa-pass!

På med kläderna och iväg till Sömn-föreläsningen. Den krockade tyvärr med min samtalsgrupp. Vi har försökt få ändrat schemat, men det gick inte så här fick jag välja. Valet föll som sagt på Sömn-föreläsningen med Maja, och det är jag glad för. Hon pratade om hur normal sömn ser ut, vad som kan störa sömnen och lite råd kring sömnhygien. Att sömnens djup går upp och ner vet jag sedan tidigare, men nu fick jag lära mig att i dom ytliga perioderna är det normalt att vakna till, men man somnar ofta om snabbt och har glömt det morgonen efter. Mitt sömnproblem är ju att jag vaknar så ofta på nätterna, men nu kan jag lugna mig med att det är helt normalt, bara att dom flesta andra glömmer bort att dom har vaknat. Jag får bara träna mig på att somna om så fort som möjligt!

Bordet i salongen där vi oftast sitter. Med en massa
extrastolar får vi plats riktigt många runt det.
Efter en god middag samlades vi alla från rehabgruppen i S:t Eriks kapell. Vi har kommit på att vi ska sjunga lite tacksånger för personalen här efter vår härliga vistelse, och sångpedagogen i gruppen har lovat att hålla i det hela. Först fick vi göra ordentlig köruppvärmning, och sedan tränade vi på tre små sånger; "Tack för all mat vi fått" som vi ska sjunga för kökspersonalen och två små stumpar med egen text som vi ska sjunga för ledarna i slutet av veckan. Vi skrattade väldigt mycket, och sången lät mycket bra efter den gedigna uppvärmningen.

kl. 20.00 var det dags för dagens sista aktivitet; Avslappning i träningshallen med Helena. Det är skönare och skönare för varje gång vi gör avslappningen. Men även den här gången var jag lös i magen efteråt. Jag vet inte om det är något som startas upp av övningarna, eller om det är en slump att magen krånglar just efter avslappningen. Jag får i alla fall hoppas att det är över till imorgon även den här gången!

4 kommentarer:

  1. Allt låter guld! Kul att du "kommit igång" med sången igen. Har du koll på din vanliga kör och tror du att du kan börja snart igen? Jag ser fram emot lite häftiga konserter i min almanacka framöver :-) /Kram lb

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kören börjar på måndag, och konserten är söndagen 16/11 i Berwaldhallen! Bara att skriva in i almanackan! ;-)

      Radera
  2. Kul, det ska jag också göra!! Skriva in konserten alltså. jag måste säga att jag känner mig väldigt orörlig när jag hör om alla dina pass...så roligt att du känner skillnad. Att gå 192 steg det är inte illa det :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du kommer på konserten! Vi får höras närmare om biljetter och så!
      Kram

      Radera