torsdag 28 augusti 2014

16½ månad: Sista kvällen med gänget

Morgonen började med Ai Chi i bassängen med Märit. När passet var slut ställde vi upp och sjöng  våra tacksånger för henne. Märit blev jätteglad, och sade att hon märker ju att gästerna mår bra av det dom gör, men det är första gången som någon uttryckt det så tydligt. Kul!

Det sitter fågelholkar uppsatta överallt
i skogen på berget.
Solen sken, så efter frukost gick jag en sväng på berget. Flera gånger har jag tänkt gå bland husen eller i parken nedanför kurorten, men den där fantastiska grönskan på berget är beroendeframkallande, så jag hamnar alltid där till slut.

Så var det dags för Latin Moves med Sofie. Efter passet körde vi vår köruppvisning igen, och det blev mycket uppskattat. Efter dusch, lunch och långfika i solen slumrade jag på rummet tills det var dags för rygg-gympa med Maja. Jag trodde inte att man skulle bli så svettig av passet, men där bedrog jag mig! Vi avslutade i alla fall med vår succé-föreställning, och det är fantastiskt att alla lyckats hörsamma tystnadsplikten som vi lagt på dom, för alla blir lika förvånade.

Efter dusch och lite mera vila samlades vi i kapellet för sånguppvärmning, och sen gick vi upp och bad all kökspersonal komma fram. För dom sjöng vi "Tack för all mat vi fått", och det blev väldigt lyckat. På middagen sen fick vi bättre service än någonsin!

Vi samlades i spa-rummet som vi hade igår och satt och snackade på kvällen. Det är ju sista kvällen med gänget så vi får suga ut det sista. Några nyttjade bubbelpoolen. Nu är det snart läggdags för sista natten på Mösseberg.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar