torsdag 21 augusti 2014

16½ månad: Latin moves!

8.00 stod Ai Chi i poolen på schemat, men jag beslutade mig för att hopppa över det idag. Vi har ju gjort det tidigare, och det kommer att bli nya tillfällen nästa vecka, så jag bestämde mig för att låta förkylningen styra och ta en lugn frukost istället. Kl. 9.00 var det sedan en intressant föreläsning om smärta av sjukgymnast Kerstin.

Efter en kort paus samlades vi omklädda i träningshallen för ett pass med "Latin Moves" med Sofie. Det har jag verkligen sett fram emot, för jag gillar danspass, men är väldigt osäker på hur mycket jag klarar av. Det var riktigt svettigt trots att det är mycket lugnare och kortare än dom pass jag brukade gå på, men jag klarade av det i alla fall. Nu vet jag att jag orkar i alla fall ett tag, och ganska snart har jag väl tränat upp kondisen någorlunda. I september ska jag börja träna på SATS igen, och då hoppas jag att det finns några roliga danspass på programmet!

Salongen där det serveras kaffe, te och frukt hela dagen.
Efter dusch, lunch och fika i salongen var det dags för gummibandsträning i träningshallen med SSK Anne. Håret hade inte ens hunnit torka sen senaste duschen, men jag tog det väldigt lugnt för att inte bli svettig och behöva duscha igen.

Kl. 15.00 var det Lymfskola med sjukgymnasten och lymfterapeuten Maja. Jag tror inte att jag har någon risk för lymfödem efter min sjukdom och behandling, men jag har dålig koll på lymfsystemet, så det var väldigt intressant och lärorikt att höra ändå.

Idag är det ingen kvällsaktivitet, så efter pulled pork och chokladpudding till middag har jag dragit mig tillbaka på rummet för att roa mig med friidrott på TV och golf på datorn (ja, man kan titta på båda samtidigt!).

2 kommentarer:

  1. Det låter som dagarna är fulla av träning! Inspirerande bara att läsa om :)- o vilken söt liten rosa figur du målade. Ha det fortsatt bra , själv fick jag en rejäl förkylning efter en dag på jobbet, nån sorts chock kanske....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är ett jättebra sätt att komma igång med träningen igen. Jag ser verkligen fram emot att träna vidare hemma, och känner mig mycket säkrare på vad kroppen klarar av nu. Min förkylning är nog på väg bort nu. Hoppas din gör detsamma!
      Kram

      Radera