tisdag 26 augusti 2014

16½ månad: Premiär för Mösseberg Rehab's Damkör!

Utsikt från tornet med kurortens glänsande tak i förgrunden.
Jag hoppade över Ai Chi i morse för att magen skulle få vila lite. Solen sken, så efter frukost var vi några som gick en promenad upp till utsiktstornet. Dom 192+14 trappstegen gick bra även den här gången, men jag fick  ingen bra bild på Hornborgasjön, för precis däröver låg ett dimmoln. Kanske nästa gång....

Vid 11 var vi tillbaka för att gå på gummibandsträning med Anne. Det visade sig att det var hennes sista dag före några dagars ledighet, så det var sista chansen för oss att sjunga våra tacksånger. Det ville vi gärna göra, för Anne har hjälpt oss i många olika sammanhang. Vi bestämde oss för att göra det precis innan hon går hem vid 5.

Trappan i utsiktstornet
Lunchen med panerad fisk var god, och sedan var det dags för Medicinsk Yoga med Agneta. Det blev väldigt tydligt hur stel jag är, så det får nog bli mera yoga när jag kommer hem!

Jag tog det lugnt på eftermiddagen fram till fyra då vi samlades i S:t Eriks Kapell för körrepetition. Vid halv fem när Annes personalmöte var över ringde någon och bad henne komma ner till kapellet. Hon såg väldigt förvånad ut når hon såg oss alla stå där, och blev väldigt glad och rörd när vi sjöng våra tack-sånger. En mycket lyckad premiär! Under tysthetslöfte gick hon sedan hem och vi tränade vidare.

Efter middagen satt vi som vanligt länge och pratade i salongen tills det var dags för avslappning i träningshallen. Det är så klart inte avslappningen som gör att jag får diarré, så jag vågade mig på det igen. Jag somnade nästan på mattan, så det passade bra att dra sig tillbaka på rummet sedan.

3 kommentarer:

  1. Vad du har det bra! SÅ härligt att höra :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Mössebergs Rehab Damkör: det låter något det :)

    SvaraRadera