tisdag 22 oktober 2013

Dag +191: Blodprov

Så var det dags för blodprov. Det gick utmärkt. Sex rör tog hon, varav något var lite ovanligt så hon både fick kolla i datorn och gå och fråga hur det skulle hanteras (kylas eftersom dom snart skulle leverera till analys - hade det tagit längre tid till leverans hade dom behövt frysa det). Antagligen är det ett prov till något av forskningsprojekten jag gått med i.

Jag känner mig lite piggare i benen idag. Går inte fullt lika snigellångsamt, och jag kan gå ner för trappan utan att stödja mig på armarna. Provade att gå uppför också, men efter fyra mycket ansträngande trappsteg fick jag ge upp och och hjälpa till med armarna.

Kortisonet gör mig lite speedad. Det gör att jag inte sitter och läser eller tittar på film/serier som jag troligen skulle ha gjort annars, men istället blir en låda här och ett skåp där rensat och städat. Det är inte bara negativa biverkningar av kortisonet!!!!

Magen känns bra, men jag har minst fyra diarréer om dagen, så det var nog rätt att dubbla kortisonet. Jag dricker lite näringsdryck igen för att få i mig tillräckligt och hålla vikten uppe. Jag misstänker att tarmen inte hinner ta upp näring ur den vanliga maten i tillräcklig mägd annars.

På torsdag är det läkarbesök och benmärgsprov.

2 kommentarer:

  1. Haha jag är lika speedad, och jag har ändå en mycket lägre dos kortison än dig. Fasen vad effektiv man blir och vad mycket som blir åtgärdat helt plötsligt! Bara att ta till vara på energin tänker jag.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Man får ta det goda med det onda! Jag har läst i andra bloggar att dom blir jättesega när kortisonet tas bort, och längtar tillbaka till lite speed! Det gäller att smida medan järnet 'är varmt!!! :-D

      Radera