tisdag 8 oktober 2013

Dag +178: Käkkirurgen

En bra dag på alla sätt. Har sovit bra på insomningstabletten (behövde inte ens ta Alvedon), magen är bra men gasig, har stapplat runt en massa hemma och plockat i lådor, med disk och tvätt och sånt. Vikten har vänt uppåt, så jag drar ner på näringsdryckerna.

På eftermiddagen var jag en sväng till Huddinge som planerat. Åkte i god tid så jag hann gå in till Syster Kerstin och få en print på mina värden. Albuminet är på 26, så det är ok. Svimningstendenserna är ocklså glesare, så det passar ju ihop. Däremot tyckte hon att vi planerar in en blodtransfusion på torsdag när jag är här på läklarbesök, efterrsom Hbt är på 87 och sjunkande. Hon skrev en remiss så får ta ett BAS-test på lokala labbet imorgon så allt är förberett.

Passade på att hämta udda mediciner som inte finns på hemmaapoteket. När jag stapplat fram till disken och stod där lätt flämtande (som jag ju gör nu för tiden) erbjöd mig kassörskan en engångsvatten i mugg under folie som man brukar få på planet. Det värmer i hjärtat med sån omtänksamhet från en främling! Så jag sörplade i mig (är så oerhört torr i munnen numera) medan hon plockade ihop mina grejer.

Mina stockar till fötter och smalben.
Ja hårväxten på kroppen är kraftigare,
men på huvudet fortfarande grått fjun.

På Käkkirurgen fick jag en "around-the-clock" röntgen medan jag stod och bet i en pinne, och sen tog Dr Hoyun hand om mig. Han kan inte se någon infektion eller annan skada, men det kan ta över ett år tills det visar sig. Han tyckte att jag ska anmäla skadan till försäkringsbolaget, och sedan måste jag röntga med jämna mellanrum för att hålla koll. Efter lite funderande bestämde han att själv ta hand om det och skicka kallelser även om det egentligen kanske är någon annans bord. Framtänderna ömmar fortfarande och jag får inte belasta dom - inte ens bita i en banan för dom måste vila. Jag får tugga på sidorna.

Imorgon alltså labbet, och på torsdag Huddinge igen. Vi får se om vi kan hitta på nå't till fredag ocskå, så är veckan komplett!   J

1 kommentar:

  1. Hej Kusefin!
    Skönt att höra att det verkar vända. Vi var också i svampskogen i lördags, mest pyttetrattisar - men till helgen kanske har de växt till sig. Tänker på dig ofta och följer din blogg. Men jag är livrädd att dra med min någon barninfektion varför jag håller mig borta! Även om jag inte vill. Många kramar Sara

    SvaraRadera