torsdag 3 oktober 2013

Dag +173: Njuter

Två diarréer igår bara! Och i natt har jag sovit i två härliga pass. Jag får helt enkelt fortsätta med insomningstabletterna! Knäna är bättre med alvedon, men fotlederna och fötterna värker. Inte outhärdligt dock.

Huden har blivit jättekänslig. Den blir ju torr och känslig av själva transplantationen, men nu ömmar det överallt. Jag misstänker att det är kortisonet som gör huden extra skör och öm. Får börja smörja mig ordentligt - jag är lite dålig på det i vanliga fall.

Idag har jag kört bil ner till dottern och hängt i hennes soffa istället för min egen på förmiddaagen. Utmaningen är att ta mig till och från bílen, men jag tar det lugnt och står och lutar mig en stund innan jag stapplar iväg, så det går bra.

Dom ringde från käkkirurgen och hade dubbelbokat, så jag ska dit på tisdag istället. Skönt att slippa åka till Huddinge idag faktiskt, även om jag hade ordnat ledsagare.

UNDERBARA Maken handlar och lagar jättegod GVH-kost som jag bara kan värma upp i småportioner i mikron på dagarna. Ock så färsklagde kulinariteter på kvällen. Kan ni fatta vilken tur jag har?

Nu ska jag bara njuta av mina fina blommor, golf på TV och hemmiljön hela helgen, så återkommer jag sen!

3 kommentarer:

  1. Njut på. Det är du värd! Trevlig helg, kram Monne

    SvaraRadera
  2. Heja! Njut på!
    Och att ha en så bra privat kock är få förunnat hursom :)
    Kram till er båda!

    SvaraRadera
  3. Det måste vara bra att vara hemma igen, jag förstår om du har svårt att sova, jag äter rätt låg dos av Kortison, Entocort, 2 tabletter om dagen, men tycker att det gav hjärtklappning på kvällen tills du då jag äter betablockerare, då lugnar hjärtat ner sig. Hoppas att du får minska dosen snart! Vilken fin man du har, det är nog väldigt bra för att tillfriskna! Ha en bra helg och ta det lugnt!
    Kram
    Ann-Marie

    SvaraRadera