onsdag 2 oktober 2013

Dag +172: Ont i knäna

Totalt 4 diarréer igår, men idag känns det som att det är lite bättre i magen igen.

Jag tänkte att jag skulle sova utan sömntablett i natt efter att ha tagit en varje natt på sjukhuset. Jag hade ju ansträngt mig mer än på 2½ vecka och tänkte att jag kanske var utmattad. Funkade inte alls. Kortisonet gör att sömnen blir sämre, och den är inte särskilt stabil sen förut, så nu är det experimentet avslutat! Dessutom fick jag fruktansvärt ont i knäna efter halva natten, och även i smalbenen, och det blev inte bättre. Har pratat med Syster Kerstin på Hematologen idag, och hon säger att också det är en biverkan av kortisonet. Jag får ta Alvedon och hålla det tillbaka så gott det går, så det har jag gjort nu.

Dom ringde från käkkirurgen och gav mig en tid för röntgen/undersökning redan imorgon eftermiddag. Det blir bra att få det gjort! Framtänderna ömmar fortfarande.

Annars njuter jag av fulla drag av att vara hemma; vilar mycket och går runt och plockar lite emellanåt. Härligt! Pappa kom förbi med en bukett fina, fina rosor, och höll mig sällskap en stund. (Mamma har var i örat, så henne kan jag inte träffa nu.) Då lärde jag mig att lämna dörren olåst. Det tog ett par minuter för mig att ta mig till dörren och låsa upp - annars hade det blivit en ny svimning - den var inte långt borta! Så ska ni komma hit - be om portkoden, och gå rätt in genom ytterdörren sen, annars tar det tid!

Strax efter ringde det på dörren igen. Jag hade nu lämnat olåst och skrek KOM IN men ingen kom. När jag till slut kom till dörren stod det två kartonger utanför; näringsdryckerna hade kommit. Bra, så behöver jag inte oroa mig för att dom ska komma imorgon när jag är i Huddinge.

Vännen LA kom förbi på väg hem från jobbet med jättefina blommor, god mörk choklad och en massa prat. Hon stöttade mig på en promenad ett par hundra meter till postlådan för att posta brevet till försäkringskassan med nya sjukskrivningen (året ut). Härligt att komma ut lite, men nu har jag världens träningsvärk i vadmusklerna!

Imorgon blir det som sagt en sväng till Huddinge igen.
Ha en bra kväll ni också!

2 kommentarer: