måndag 22 juli 2013

Vårdcentralen

Vi har semester i stugan på Väddö och njuter av fulla drag. Jag tittade in på Väddö Vårdcentral i Älmsta för att se om dom kan ta mina blodprover och framför allt spola igenom och lägga om CVKn dom veckor jag inte har läkarbesök. Efter lite rundfrågande visar det sig att det kan dom, så vi har bokat ett besök på onsdag morgon nästa vecka.

När jag ändå var där bad jag dom ta ett snabb-HB, för jag har stundtals känt mig lite yr senaste dagarna. (Lyckligtvis har mina föräldrar varit här över helgen och hjälpt till med trädgård, matlagning, diskning och bygge, så jag har mest legat i soffan och tittat på golf.) Dom tar normalt inte prov utan remiss, men gjorde ett undantag. Man tar alltid två prov för snabb-HBt har en felmarginal på 10%. Proverna visade 76 respektive 82. Aj då! Jag har inte alls lust att åka in en extra sväng till Huddinge för blodtransfusion, så jag ringde in för att få råd. Syster Anna sade att om jag inte mår sämre än jag gör är det OK att vänta till på onsdag. Vad skönt - då ligger jag lågt och laddar för en heldag i Huddinge på onsdag!

2 kommentarer:

  1. Njut av sommaren! Vi hörs och ses när du är tillbaka från landet.
    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ser jag fram emot! Hoppas du också får en skön sommar!
      Kram

      Radera