torsdag 11 juli 2013

3-månaders-"Jubileum"

Idag är det exakt 3 månader sen transplantationen. Det firade jag med ett benmärgsprov! Hur det går till  finns kort beskrivet i länken till höger. Det var Dr Hanna som tog provet, assisterad av SSK Gunilla (som jag känner igen sen tidigare benmärgsprov), en till sköterska och en barnläkare som var med för att titta. Bedövningssprutan träffade nog en nerv, för den gjorde ovanligt ont. Själva provet gjorde "vanligt" ont, men det är över på en kvart, så man kan stå ut.

Efter en stunds wordfeud i väntrummet kom syster Anna och tog mina blodprover. Snabb-HBt visade fortfarande runt 90, så det får duga tills vidare. Det får bli en golf-fri dag idag, eventuellt toppad med ett par Alvedon, men imorgon är jag på golfbanan igen. Nästa läkarbesök är på tisdag, men då har antagligen inte svaret från benmärgsprovet kommit än.

3 kommentarer:

  1. Grattis till 90 dagar!!!
    Pappa gjorde sina tester i tisdags och får resultat nästa vecka. Svar från "obduktionen" av den gamla levern har redan kommit, tumörerna visade inga tecken på att de skulle ha spridit sig.
    Ha nu riktigt härligt på golfbanorna! Tänker på dig. S
    Stor kram /Kusin B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att det inte spridit sig! Ska bli spännande att höra vad proverna visar sen!
      Kram

      Radera
  2. Oh vad läskigt och spännande det måste vara att vänta på svaret... Jag känner av det själv och jag har bara kommit halvvägs dit. Väntar med tummarna hårt knutna på ditt svar.

    Många kramar

    SvaraRadera