torsdag 30 maj 2013

Nu är det krig!

Var och tog blodprover idag, och passade på att få en utskrift av värdena från i måndags. Levervärdena har sjunkit ordentligt, men är inte nere på normala ännu. Det verkar som att omläggningen i medicinering har givit önskat resultat i alla fall! Trombocyter och vita är normala. HBt hade sjunkit till 95 i måndags, och snabb-HBt idag visade på 85. Det sjunker snabbare än jag hade förväntat mig, och det är redan dags för transfusion igen (jag hoppas jag kan klara mig till på måndag så tar vi det då). Syster Kerstin är inte alls förvånad, utan förklarar det med att jag ska byta blodgrupp från 0- till A+, och just nu pågår ett krig mellan dessa typer om vem som ska regera. "...och i krig dör soldater!" säger syster Kerstin. Det är därför dom röda blodkropparna förbrukas snabbare än dom borde. Det kommer nog att vara så här med rätt täta blodtransfusioner ett tag. Bara det håller golfspelet igång så är det OK tänker jag! Spelade en 18-håls-runda med golfbil igår och en 9-hålsrunda med draghjälp på förmiddagen idag. Jättehärligt!

1 kommentar:

  1. Heja dig, kriga på! Cool med golfandet! �������� kram E

    SvaraRadera