tisdag 7 maj 2013

Allt väl

Jag njuter så av att vara hemma bland min egen familj och mina grejer. Det känns som att jag mår lite bättre och är lite piggare bara av att vara här.
Jag såg en hackspett
på promenaden

Igår var det första återbesöket på Hematologen. Först tog SSK Kerstin och Sandra blodprover för att kolla blodvärden, koncentration av immunsuppressiva (hindrar bortstötning) m.m. Det är Kerstin och Sandra som kommer att ta hand om mig framöver. Dom passade på att lägga om CVKn också.

Efter en promenad och lite mellanmål var det dags att träffa Dr Mathias. Han kollade hur jag mådde, tittade i halsen, inspekterade kroppen efter utslag, lyssnade på hjärtat och kände i armhålorna. Det är hårsäcksinflammationer och dom är på tillbakagång (tömmer sig spontant lite då och då) så det är inget att oroa sig för. Så gick vi igenom medicinlistan så allt ser bra ut, och gick igenom värdena från provtagningen. Allt verkar vara under kontroll, så det var bara att åka hem igen.

SENARE: Dr Mathias ringde och hade fått svaren på läkemedelskoncentrationen. Dom immunsuppressiva  är lite låga, så jag ökar dosen med en tablett av varje sort per dag.

3 kommentarer:

  1. Det låter bra allt, förstår att det är skönt att vara hemma! Hoppas kunna komma förbi någon dag när det passar men jag har varit hes ett par veckor så det är inte aktuellt nu. Kan du gå ut som "vanliga" människor nu?
    Ta hand om dig
    kram
    A-M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan gå utomhus och promenera och så, men ska hålla mig borta från "folksamlingar", d.v.s. inte gå i affärer, restauranger o.s.v. Till en början går jag inte heller hem till andra, utan helt friska vänner får komma hit istället. Allt för att immunförsvaret är kraftigt nedsatt.
      Kram
      AK

      Radera
  2. så skönt att höra! Hoppas du är ute mycket i det fina vädret :)

    SvaraRadera