tisdag 29 april 2014

Dag +383: Provtagning och gullvivor

Idag var det dags för provtagning på lokala labbet igen. Tre rör utan problem. Eftersom läkarbesöken är så glesa nu har jag ingen aning om vad proverna visar, men om något värde var alarmerande skulle dom höra av sig, så jag antar att allt är bra.

Det är fullt med gullvivor på golfbanan!
Vi har haft en period med underbart vårväder nu. Jag har spelat golf så ofta jag har kunnat, d.v.s. när jag hittat någon som kan dra min vagn. I lördags var pappa caddey, och då lyckades jag gå en hel runda, 18 hål! Jag hade god hjälp av att det var rätt mycket folk på banan, så då kunde jag sitta ner och vila rätt ofta. Men det kändes i alla fall som en seger.

Möjligen som en följd av golfspelandet är jag väldigt trött och behöver vila och slumra en hel del på dagarna. Men det känns sunt att "träna" och få upp kondis och ork, även om det kräver mycket vila. Möjligen är tröttheten istället en svagare släng av fatigue (en mycket vanlig trötthet och kraftlöshet som drabbar cancerpatienter), och i så fall är det jättebra med den motion som golfspelandet ger. För övrigt sover jag bättre. Vaknar ett par gånger på natten men kan för det mesta somna om rätt snart igen.

Illamåendet går lite upp och ner, men jag tror det har avtagit lite. Jag har inte kräkts på nästan två veckor nu, även om det var nära härom dagen.

Händerna skakar fortfarande en hel del, och emellanåt blir jag fruktansvärt torr i munnen och lite torr i huden, men för övrigt har dom flesta biverkningarna givit med sig någorlunda, så det är på rätt väg.

Nästa vecka ska jag göra spirometriprov (lungfunktion) på fredag.
Ha en skön valborgshelg!

10 kommentarer:

  1. Å så härligt det låter, jag tycker mer och mer om golf... ;) och ta rätt fjärrkontroll i soffan!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Va underbart att du körde en hel runda! Hoppas ni hade en jättefin valborg! :) kram /Loretto

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi var på en jättetrevlig middag hos vänner i Sigtuna. Vad gjorde ni?
      Kram
      AK

      Radera
  3. Vad bra gjort med 18-hålsbanan! Läste om fatigue, intressant och upplysande. Tack för senast, det gick jättebra att åka hem med bussen den här gången!
    Stor kram
    Ann-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Jättekul att träffas!
      Kram

      Radera
  4. Hej Anna-Karin, nu har vi flyttat ut till Kevinge. Tror banan blir perfekt för dig. Men green fee 700:-...!! Är det jag som är out of bounds eller klubben?
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...Definitivt klubben! Helst spelar jag på min hemmabana där jag redan betalt årsavgift och spelar gratis!
      Det vore kul om vi kunde sesd snart!
      Kram

      Radera
    2. Ja vi ska ses snart. Vi börjar bli installerade, och om en vecka har jag mitt sista föredrag för säsongen. Sedan ser det fint ut.
      Och EN gång kan du väl spela här. Vi får ordna en finansieringsplan ;)
      Kram!

      Radera
    3. Härligt att ni börjar bli installerade! Hör av dig när det lugnat sig så träffas vi då!
      Kram!

      Radera