lördag 12 april 2014

Dag +366: 1 år (drygt!)

Jag tänkte inte på att ta en bild, men
ungefär så här såg den ut.
Igår var det ettårsdag! Vi funderade ett tag på födelsedagsfika för "alla", men eftersom jag inte mår hundra kändes det övermäktigt. Istället bestämde vi oss för att bjuda donatorn (lillebror) och dottern på middag, och sen titta på golf på TV. Det blev toast Skagen, plankstek och pannakotta. Smaskigt! Jag åt små portioner, men ändå mer än jag ätit på länge, och fick behålla det, så det var en myckeet lyckad kväll!

Idag har vi varit och spelat 9 hål golf med storebror och svägerskan. Jättekul. Maken drog vagnen, och jag är glad att jag orkade ta mig runt hela rundan (och att jag och storebror slog våra respektive i bästboll!!!).

Annars är illamåendet och kräkningarna nu och då kvar, men jag känner mig lite starkare. Idag sprang jag till och med några steg när jag busade med föräldrarnas hund. Det var bara ett par steg, och det var tungt, men det var dom första springstegen på ett halvår! Det kallar jag framsteg!

9 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Härligt att höra och grattis!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Grattis Nyckelpigan! Vilken milstolpe och vilket år du har bakom dig! Det har gått två månader nu sedan min svägerska gick bort, sorgen är tung än, men jag tittar in här fortfarande och gläds att det går ok för dig, även om det är tråkigt att höra att illamåendet hänger kvar. Men det fixar du! Vi hörs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad rtoligt att höra ifrån dig! Så klart att sorgen är tung. Jag vet att det är en klyscha, men det första året är faktiskt värst. Sen hittar men att sätt att leva med det.
      Dom senaste dagarna har det varit lite bättre med illamåendet. Inte borta, men lite mindre, och jag har kunnat äta mer. Jag hoppas det fortsätter åt det hållet!
      Hoppas ni får en mysig Påsk trots allt!!!

      Radera
  3. Tack snälla du! Glad Påsk till dig med!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på 1-års dagen så här lite i efterskott!!! Tänkte på dig massor dagen innan men när det väl gällde blev jag distraherad av nya jobbet. Förlåt!
    Är så fantastiskt härligt att läsa din blogg och jag är så glad att både du och pappa har bockat av enda stor milstolpe. Tänk, ett år! Första steget avklarat, snart springer ni själva!

    Många varma kramar från kusin Betty

    SvaraRadera
  5. Tusen tack! Jag hoppas att du trivs på nya jobbet. Vill gärna höra mer om det!
    Glad Påsk till hela familjen!

    SvaraRadera
  6. Grattis på 1-årsdagen i efterskott!! En milstolpe passerad :) Beror kräkningarna och illamåendet på GVHd i tarmarna eller är det annat?

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det verkar inte vara GVHd, för "åt andra hållet" funkar det bra. Antagligen är magen bara riktigt sliten efter GVHd-dusten i höstas, alla mediciner hela vintern och sedan magsjukan i vintras. Jag funderar på om det kan vara Mycostatinet som jag tar 4 ggr om dan fortfarande.

      Radera