fredag 17 januari 2014

Dag +251: Återbesök hos ögonläkaren

Åkte in till St Eriks ögonsjukhus idag för återbesök. Men på något sätt lyckades jag tänka fel på tiden, så jag var där en timme för tidigt. (Jag har nog inte skrivit om den biverkningen, men alla hästar är inte riktigt hemma i mitt huvud. Mitt minnesspann är ungefär 3 sekunder, och ibland gör jag riktigt korkade saker, som en 3-åring som inte tänker sig för innan den agerar ungefär. Och efteråt kan jag inte förstå hur jag kunde göra något så idiotiskt.) Tur att jag missade3 åt "rätt" håll, och tur att en annan av Dr Annas patienter var sen, så jag fick komma in en timme tidigare.

Ögoninfektionen läker bra och har inte spridit sig till andra delar av ögat. Det är inte helt utläkt, men jag ska sluta med antibiotikan, och använda smörjande droppar vid behov, t.ex. framför TVn när man inte blinkar lika ofta som vanligt.

När läkarbesöket var klart var det förmiddagsfika i vännen ABs fikarum, och sen hemfärd.

Medan snön virvlade ner utanför fönstret tittade jag på golftävlingen från soliga Abu Dhabi på TV - med smörjande droppar i ögonen så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar