onsdag 13 februari 2013

Feber

Febern steg under eftermiddagen, och enligt Vidaza-instruktionen (broschyren om cellgifterna) ska man kontakta läkare om man får feber. Jag ringde avdelningen, och efter ett kort förhör fick jag instruktionen att inte ta några tabletter, utan åka in till akuten i Solna eller Huddinge och ta prover, så dom kan odla och se vad det är.  Mitt immunförsvar har sjunkit under det normala (neutrofila var 1,2 i måndags och kan vara ännu lägre nu) så jag kanske behöver hjälp att klara av infektionen.
Jag hade glömt handväskan med sjukresekortet i bilen som är på vift med dottern uppåt landet, så föräldrarna fick köra mig till akuten i Solna. Där tog maken över direkt från jobbet. En hamburgare hade han med sig till middag också. Mums!

Jag fick snabbt komma in och lämna ungefär en halvliter blod i en ingång i armvecket. Den sitter kvar om dom behöver göra mer. Sen fick jag tabletter (Alvedon) mot febern som var 39,2 när dom tog den i örat. Febern har nog gått ner lite, men huvudvärken är kvar, så jag lurar på om det kan ha smugit sig in lite migrän när jag ändå håller på! Migräntabletter har jag i handväskan :-)  men jag får kolla om dom har några här när läkaren kommer. Vi väntar på hen nu. Alvedon hjälper inte mot migrän - det måste vara acetylcalicylsyra eller migräntabletter.

Några analyser skulle ta 1,5 timme, och några 2-3 dar. Snart har den kortare tidsrymden gått så vi får väl se vad som händer sen.

Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar