fredag 1 februari 2013

Avstämning på telefon

Idag ringde doktor J enligt planen för att kolla att allt är bra och jag inte har någon förkylning inför nästa veckas cellgiftsbehandling. Lite småsnorig och lite känning i halsen har jag, men det kan dom acceptera.

Blodvärdena är fortfarande bra. Vita och röda blodkroppar ligger inom normalvärdena (röda 118, vita totalt 4,9, Neutrofila 2,0). Trombocyterna (blodplättarna) har under 2012 varit uppe vid 850, men hade i mitten av januari sjunkit till 685, och är nu 600. Normalt är 165-387.

Nu ska jag packa lite och åka en sväng till kusinerna i Söderhamn över helgen. Det ska bli SÅ kul!

3 kommentarer:

  1. Hej.
    Har jag möjlighet så vore det kul att träffas nästa vecka. Vi får hålla kontakten.

    SvaraRadera
  2. Hej, nu har jag läste informationen om transplantationen som du länkat till. Jag känner mig lugn av att det verkar så proffsiga och långt framme vad gäller detta men det blir nog lite tufft förstår jag. Har du sett Mad Men ännu? Annars kan jag rekommendera att du tar med den till sjukhuset sen. Det är en perfekt serie för jobbiga tider. Om du blir lika fångad som jag förstås....förresten, åker då långfärdsskridskor? Såg ut så på bilden. Jag har precis börjat och det är hur kul som helst men jag är rädd för sprickorna, Kram Ann-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom verkar väldigt kompetenta, och ja, det är en riktigt tuff behandling. Men det finns inget acceptabelt alternativ!
      Nej , jag har fortfarande bara sett 4 avsnitt, men resten blir perfekt under isoleringen!
      Jag åker långfärdsskridskor, och tycker det är jättehärligtc. Sprickorna är läskiga, men man får titta hela tiden och korsa dom på tvären så går det bra!
      Kram!

      Radera