onsdag 6 februari 2013

Dag 3

Idag gick det som tåget - ok det kanske var en dålig liknelse, men det gick snabbt och på tid!

När jag skulle åka hem fick jag dock samma chaffis och bil som i går morse! Hur stora är oddsen???? Det var samma visa igen, och dessutom visades ett par varningar på displayen, bl.a. att bromsklossarna behöver kollas! Motorn hackar en del, så har jag tur havererar den helt! J

Biverkningar så långt är samma som förra gången:
  • Magen är paj på insidan (hård och lös om vartannat) och på utsidan (färgglad, öm och väldigt kliande). 
  • Lätt obehagskänsla, gränsande till illamående. 
  • Tungspetsen känns domnad ungefär som när man bränt sig.
  • Lite huvudvärk.
Vännen E bjöd på middag igår och överlämnade Borsjtj som hon lagat (det tog 1½ vecka!). Den ska vara bra mot illamående, så nu ska jag gå och ta mig en mugg som mellis!

I övrigt går mina tankar och allt hopp jag kan uppbringa till blogg-vännen Mika som sövts ner på IVA pga krisläge, hans rara Monne och resten av familjen!



2 kommentarer:

  1. OM du skulle ha otur o råka på den chaffisen igen ,kolla hans nummer o be särskilt om att slippa honom sen ?? Är det möjligt? Hoppas verkligen hans bil lägger ner utan passagerare, typ långsam fart på en parkering eller så.


    Mot illamående:Tänkte på akupunktur/pressur
    Kanske värt att testa? En länk:

    http://hem.bredband.net/karlskarin/akupressur.html

    Akupressurbehandling kan användas vid följande tillstånd.

    - illamående och kräkningar postoperativt, vid cytostatikabehandling samt åksjuka
    - huvudvärk/migrän
    - kroniska led- och muskelsmärtor
    - kroniska ryggsmärtor.

    Kram

    SvaraRadera