måndag 4 februari 2013

Andra behandlingskuren startar

En härlig tjejhelg med 7 kusiner
och ett par ungar är ett perfekt sätt
att ladda batterierna!
Idag har jag varit i Huddinge för andra behandlingskuren. Syster J tog hand om mig, lika omtänksam, kompetent och vänlig som alla andra verkar vara här. Vi tog sprutorna i magen och veckans blodprov. Sen hjälpte hon mig att ta bort stygnen på axelns baksida (se 21/1-2013).

Jag har haft lite ont i nacken och haft perioder av yrsel dom senaste dagarna, så jag funderar på om det är Borrelia-bakterier kvar i nervsystemet trots antibiotikan. Syster J pratade med en läkare, och vi bestämde att vi tittar på det imorgon, för idag var det överfullt.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det fungerar bra än så länge. Förstår också att du har kraft att roa dig med annat mellan sjukhusbesöken.
    Ser ut som du haft en finfin helg med massor av snö. Här är det typisk göteborgsväder med regn på tvären och 0 grader.
    Olle kom hem från en skidresa i Österrike igår, men han har varit sjuk och bara kunnat åka 2 av 8 dagar. De var riktigt synd om honom faktiskt.
    Men han kom hem med sprit och godis så det finns att trösta sig med :-).
    Må så gott. vi tänker på dig och de dina.
    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, jag håller igång så mycket jag kan, men nu är jag faktiskt riktigt trött. Det är lätt att det blir för mycket, för viljan är lite för stor! Ska försöka vila lite så jag orkar med kören ikväll.
      Stackars Olle - du får krama honom från mig! Vilken himla otur!
      Nu har det precis börjat snöa här, så jag hoppas dert blir lite vitt och fint här igen!
      Kram

      Radera
  2. Vilket underbart ställe det ser ut att vara. Skönt att du fått ladda batterierna, det behövs.
    Idag har jag suttit på sjukrummet hela dagen och väntat på att hemaläkaren ska dyka upp och jag väntar ännu.
    Ibland känns det som man inte gör annat än väntar och det kan vara nog så tufft ibland.
    Läget här är som det brukar stå i tidningarna, allvarligt men stabilt.
    Så om natten är någorlunda lugn kommer jag förbi på avdelningen imorgon. Är du där vid halv 11?

    /Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättehärligt! Ena kusinens hem, fantastiskt fint!
      Att dom inte får bukt på det! Har dom inte hittat exakt vilken bakterie det är?
      Jag räknart med att vara på dagvården vid halv 11, ock kanske lite före det. Hoppas du kan komma; annars är det ju tre dagar kvar!
      KRAMAR
      Anna-Karin

      Radera