måndag 29 september 2014

17½ månad: Det blev ingen vaccination

Julrosen måste ha tappat
almanackan, för den
blommar nu!
Nej, det blev ingen vaccination. Syster Carina ringde i förra veckan och berättade att det är slut på vaccin (polio, difteri och stelkramp var det visst) hos leverantören. Det beräknas finnas framme igen i november, så då får jag en ny kallelse. Dom ska försöka samordna det med läkarbesöket så jag slipper åka flera gånger.

För övrigt mår jag alldeles utmärkt. Man blir ju inte direkt friskskriven efter ett sån't här äventyr, men jag känner mig verkligen frisk. Tränar på nästan som vanligt (styrkan och orken är inte helt tillbaka än, men det kommer), sjunger i kören och planerar för framtiden. Det är som att den här perioden med sjukdom, behandlingar och medicinbiverkningar aldrig har funnits - det känns nästan overkligt som att det gällde någon annan. Och förhoppningsvis kommer det aldrig tillbaka heller!

2 kommentarer:

  1. So pleased to read this post. You have been through so much and I am really happy for you now. It's great to know that eventually life returns to normal and I'm sure I am not the only person reading your blog who has been inspired and encouraged by your story. Take care, big hugs. Sheila x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks for your kind words Sheila! You'll get there too!
      Big hugs to you and your family!

      Radera