onsdag 8 oktober 2014

18 månader: 2 leverfläckar borta

Äntligen får jag gå ut och plocka svamp själv! Var en sväng
i skogen vid stugan i helgen. Underbart att kunna strosa runt
i höstskogen och plocka det jag ser direkt - inte behöva
markera till någon annan att plocka - som inte är lika road.
Ryggen är inte lika glad åt att jag får rensa själv också,
men det är det värt!
Så har jag blivit av med dom två bruna prickarna på magen. Hudläkaren Birgitte skar bort dom och sydde ihop i ett nafs. Det enda som kändes lite var bedövningssprutorna. Tänk vad skönt att vi har så effektiv bedövning! Hon skickar dom på analys, men med allra största sannolikhet är det inget farligt. Däremot hade det med tiden kunnat utvecklas till något, så det är skönt att dom är borta. Stygnen ska tas bort om 10-14 dagar.

Nästa vecka ska jag ta blodprov. Det är så sällan nu, så jag hinner glömma bort det mellan varven. Tur att Outlook håller reda på det åt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar