tisdag 13 maj 2014

Dag +397: Blodprov och värden

Idag var jag på lokala labbet och tog blodprov. Mitt bästa armveck börjar bli lite ärrigt, så nu tog hon lite på sidan där jag inte kan se någon ven, men hon hittade ett utmärkt ställe.

När jag var på Hematologen igår printade syster Kerstin ut mina värden så jag kan se hur det utvecklar sig:

  • Kreatininet (njurvärde) verkar ha stabiliserat sig på 105-120 dom senaste två månaderna. Borde vara under 90, men jag kanske måste sluta med medicinerna för att komma dit.
  • HBt ligger på 116, precis under gränsvärdet, och har legat på 114-116 i 1½ månad. Kanske har jag hittat tillbaka till min normala lite låga nivå.
  • Två olika d-vitamin värden testades för 1½ månad sedan. Det ena (S-25-OH) låg under intervallet (57 där det borde vara 75-250). Jag får nog fortsätta med droppar och tabletter, och ska exponera mig för lite mera sol den här sommaren. Förra året var jag superförsiktig med heltäckande klädsel och SF 50 mest hela tiden.

Övriga värden ser bara bra ut!

Det var allt för den här veckan. Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar