måndag 10 mars 2014

Dag +333: Hemma igen

Ja, jag fick åka hem igår, men väl hemma lade jag mig i soffan och somnade, så det blev inget skrivet.

Men tillbaka till Huddinge; på natten lyckades jag krångla bort sladden från infarten, så jag fick ringa efter syster Ingrid som kom och kopplade in den igen. På morgonen tog USK Daniel blodproven, och det funkade på andra försöket. Under dagen fick jag en flaska vätskedropp till. Jag åt lite crèpes till lunch och vilade och tittade i tidningar.

Framåt 17.00 kom  Dr Ebba från transplantationsavdelningen på rond. Hon hade konsulterat med överläkare Jonas från CAST, och jag fick själv välja om jag ville åka hem. Det ville jag så klart - inte minst för att slippa bli stucken så mycket varje morgon!!! Men nu kan jag också dricka mera och behålla det, så det ska nog gå bra.

SSK Katja kom och tog det obligatoriska MRSA-testet inför hemfärden, och tog bort infarten i foten. Sedan dök maken upp och hjälpte mig packa, och bar kassarna. Väl hemma lade jag mig i soffan och vilade. Maken gjorde en god liten omelett med svamp som jag fick i mig. Sedan slumrade jag in. Dessvärre kom omeletten upp igen, så jag får nog ta det lite lugnare med mat framöver.

Nu på morgonen har jag ätit lite fil och druckit en del Resorb, och det känns bra än så länge. Jag har fått en återbesökstid på hematologen på torsdag och ska ta blodprov före det. Nu blir det soffan i gen. Man ska inte förta sig!



4 kommentarer:

  1. skönt att du är hemma igen, jag tror att svamp är lite svårsmält, fast jag vet inte, det är iaf lite jobbigt för levern! Bra att du ligger i soffan och tar det lugnt, kanske vi kan ta en promenad nästa vecka när jag kommer om du är så pass pigg då! Ska hur som helst bli fint att ses. Kram min kära syssling

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas vädret är bra så kan vi ta en liten promenad i alla fall. Ser fram emot att träffa dig!
      Kramar

      Radera
  2. Va skönt att du är hemma igen! Prova med juicer på grönsaker och frukt, pappa tycker det ganska skönt när magen är upp&ner.. massor med kramar till hela familjen! <3

    SvaraRadera
  3. Har just druckit en fruktsmoothie, och det kändes bra!
    Familjen hälsar tillbaka!
    Kramar

    SvaraRadera