tisdag 4 mars 2014

Dag +327: Magen är i uppror!

Min ständiga följeslagare
Natten till lördag började jag spy, och det har hållit på sen dess. Jag har inte ätit sen dess, men försöker dricka, även om det inte blir så mycket. Bäst funkar det med Resorb, och jag har jobbat med en näringsdryck i ett dygn nu, och den är snart slut. Men det mesta kommer förstås ut åt det ena eller andra hållet. Igår förmiddag var jag i rätt dåligt allmän-skick - kunde inte gå utan stöd och kunde inte hitta ord så det blev väldigt långa pauser och mycket teckenspråk. Idag är den biten mycket bättre.

Jag ringde syster Sandra igår, och efter konsultation med Dr Katarina ökade vi kortisonet från 2,5 mg till 15 mg per dag. Ringde i morse igen och rapporterade tillståndet, och ska fortsätta rapportera varje dag.

Dagarna spenderar jag i soffan med att småslumra och hoppas att det ska gå över. Orkar inte läsa eller titta på tv. Efter den här kraftansträngningen ska jag vila i soffan igen!

2 kommentarer:

  1. åh, min käraste stjärnsyster, hoppas det vänder nu med ökningen av kortisonet. Nu får du rapportera varje dag här på weben också. Tänker på dig och skickar en stor kram till allas vår kämpe.
    Kommer gärna och hälsar på om du orkar nästa onsdag, vi får höras närmare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skrivit in onsdagen i kalendern. Vi får höras innan och se om jag orkar.
      Kram

      Radera