lördag 8 mars 2014

Dag +331: Färgpalett igen

I natt kom syster Kicki och bytte dropp vid 2. På morgonen var USK Eva tillbaka och tog kontrollerna. Hon försökte också ta blodprov, men efter 3 stick (vänster armveck och 2 i handen) gav hon upp. Jag börjar bli riktigt färgglad nu! Nån timme senare kom SSK Asbjörn och gjorde ett försök i höger armveck, och det gick bra.

Maken var här under dagen, och vi lyssnade på ett melodikryss. Vid lunch kunde jag äta 1/3 portion mannagrynsgröt. Först efter 17.00 kom Dr Martin från CAST på "morgonronden". Dom har en del att stå i på helgerna, och vi "satellitpatienter" kommer antagligen sist på listan. I alla fall har njurvärdet (Kreatinin) blivit mycket bättre. Det har sjunkit från 274 i onsdags till 175 idag och är antagligen under 100 imorgon trodde han. Normalt för mig är 50-70. Fortsätter den här utvecklingen får jag kanske åka hem imorgon!

Lungröntgen visade lite skräp i botten, men det var inget att oroa sig för. Det var ingen lunginflammation, virus, bakterie eller svamp.

Jag skulle ha fått ett nytt dropp vid lunch, men det hade dom visst missat här. När Dr Martin hade gått kom SSK Ingrid in och satte droppet, och före det kom USK Daniel in med köttbullar med pasta och rotfrukter till middag. Jag åt köttbullarna och lite pasta (det andra var det en skum sås på) och bad om en knäckemacka.

Nu blir det lite golf, och vila, och sedan Melodifestival tror jag. God Natt!

2 kommentarer:

  1. Så bra att värdet på njurarna går åt rätt håll och att det inte var någon inflammation i lungorna! Men attans så jobbigt med venerna. Jag får intrycket att du får behålla maten nu, hoppas att det håller i sig. Jag funderade just idag på vad som händer i kroppen när man äter så mycket starka mediciner och sen inte kan få i sig tillräckligt med mat eller vätska. Nu vet jag.
    Jag har tittat på melodifestivalen, hejade på Ace, men Sannas låt har nog större chans. Hoppas du kan åka hem i morgon. Kram

    SvaraRadera
  2. Helt rätt att du blev inlagd. Det behövs ordentlig påfyllning för att kroppen inte ska ta för mycket stryk.
    Håll koll på lungorna och andra symtom. Din kropp är mottaglig för en massa sjukdomar nu.
    Kämpa på. Kram Monne

    SvaraRadera