onsdag 5 mars 2014

Dag +328: Lite bättre

Jag kör ofrivilligt 5:2 metoden fast en modifierad variant; 5 dar under 500 kcal och 2 dar under 500 kcal! Men skämt åsido är det faktiskt lite bättre. Jag fick i mig en halv banan igår, och ingenting har kommit ut; varken åt det ena eller andra hållet. Däremot mår jag illa hela tiden, och ännu mer när jag äter eller dricker något. Idag har jag petat i mig andra halvan på bananen, en halv rostmacka utan kanter och några tuggor omelett, men det senare gav för mycket illamående för att fortsätta.

Rapporterade läget till syster Kerstin som var nöjd med utvecklingen.

Dottern kom hit med bussen och körde och stöttade mig till lokala labbet för att ta veckans blodprover. Det tog rejält på krafterna, så sen har jag bara orkat ligga i soffan. Nu ska jag lägga mig i soffan igen, och hoppas att det är ännu bättre imorgon.

Tack för alla uppmuntrande sms, mail och telefonsamtal. Det värmer verkligen!

1 kommentar:

  1. Men kära du, vad du ska behöva ha problem! Med tanke på att Katarina höjde kortisonet igen, kan jag anta att hon misstänker att GVHd:n i tarmarna tilltagit? Det kan inte vara vinterkräksjukan eller så?

    Tänker så mycket på dig! Kramar

    SvaraRadera