måndag 23 december 2013

Dag +253: Provtagning med förhinder

Idag var det dags att åka till labbet för provtagning. När jag läst min bok i väntrummet i 10 nummer och det var min tur fanns det ingen remiss inlagd. Klockan var strax efter 12, och ingen svarade på Hematologen, så jag fick loma ut i sjukhuskorridoren igen. Efter ytterligare några påringningar svarade Syster Kerstin. Det hade varit lite mycket när jag var där förra veckan, så dom hade missat att lägga in mina provtagningsremisser, men det gjorde hon nu på ett kick. In igen och ny nummerlapp, men nu var det bara 3 före, så det gick fort. Och provtagningen gick bra, så då var den saken löst.

Dom senaste dagarna har jag fått två glada Jul-överraskningar: Igår ringde det på dörren, och där stod kusin B-M från Norrbotten med make och en underbar julgrupp som hon själv byggt ihop. Den är så himla fin, och det var så himla kul att ses även om det blev ett kort besök.

Och idag ringde det igen på dörren, och där stod vännen G med en jättefin julbukett. Jag är så förtjust i blommor, och nu har jag flera härliga grupper att njuta av. För att inte tala om hur det värmer i hjärtat när jag tänker på givarnas omtänksamhet!

God Jul på er alla läsare!

1 kommentar:

  1. Ho! Ho! Ho! Läste på lite om kortisonabstinens mm och har räknat ut att du i smyg toppar dig inför sommarsäsongen ;-) Ser fram emot att vi snart ses. Ha en riktigt God Jul! Julkramar från lillebror :-D

    SvaraRadera