torsdag 14 november 2013

Dag +214: Telefonkontakt med läkaren


Jag går små promenader ner till apoteket och går ibland in på ICA när det inte är så mycket folk. Men problemet är att jag inte orkar bära hem det jag handlat, även om det är rätt lite. Så jag kom på att en bagagekärra med väskan på kan vara lösningen. Funkadre jättebra. Jag är rätt mycket för funktion! Men när jag tittade efter såg det ut som en rund liten bag-lady var ute och stapplade. Och det blev inte bättre av att jag glömt ta av mig raggsockorna, utan dom stack upp ur promenadskorna. Tur att ingen känner igen mig med mitt nya generösa ansikte! Sen dess har jag lånat dotterns shoppingvagn, och är noga med att ta av raggsockorna. Det ser betydligt bättre ut (och funkar minst lika bra!).

Som överenskommet ringde Dr Lena idag för att kolla läget. Magen har blivit aningen bättre, så vi börjar sänka kortisonet lite långsamt på söndag. Om det inte blir sämre får jag sänka en halv tablett (5 mg) var 5:e dag. Blir det sämre ska jag gå tillbaka till föregående nivå och ringa direkt för vidare instruktioner.

Spirometriprovet var helt utan anmärkningar.

Jag fortsätter med provtagning varje vecka och nästa läkarbesök blir om två veckor.

6 kommentarer:

  1. Oj det känns hemskt men du beskriver dig så roligt så jag sitter här för mig själv och skrattar högt när jag läser om din bagladyutstyrsel! Bra att du inte gick i tofflorna i alla fall! Hoppas nu att kortisonet kan fortsätta att minskas igen, men Dr Lena verkar veta vad hon pratar om så det är väl bara att följa hennes instruktioner..Kämpa vidare kära syssling
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... ja raggsockorna i tofflorna hade varit ännu värre! Det är helt ok att skratta! Det gör jag själv! Vad annat kan man göra????
      Kram

      Radera
  2. Jag måste tillkännage något. I 25- års present så fick jag en så kallad Dramaten Väska. Du vet, den absolut mest klassiska och typiska "gå-och-handla-som-en-tant"- rullväskan. Och den är underbar! Jag älskar den :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var säkert menat som en pik, men dom är ju superbra. Och har blivit lite inne också. Bara det faktum att jag lånat min av dottern som har köpt den själv är ett tecken i tiden!

      Radera
  3. Ja, jag kan ansluta mig till skaran av bag-ladies. Orkar inte bära hem mer än en påse frallor utan svärfars gamla rullvagn. Och jag tycker mig absolut märka att det är ett tecken i tiden! En variant är de som plockat fram sina gamla barnvagnar. Dyker upp mer och mer här i Vasastan. Kämpahälsningar från Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... vilken bra idé! Synd att vi inte har en gammal barnvagn kvar! Den kan man ju luta sig lite på som en kamouflerad rullator!!!! Bara ingen tittar ner på "bebisen"......
      Har precis fått din bok, så jag har några spännande timmar framför mig!
      Kram

      Radera