torsdag 27 juni 2013

Blodtransfusion igen

Jag trodde att jag hade lärt mig känna när blodvärdet blev för lågt, och tänkte att det verkar hålla sig så det blir nog ingen transfusion förrän tidigast nästa vecka.Men jag hade fel. Idag var HBt under 80, så det var dags för två påsar igen. (Tur att pappa var caddy och drog min golfvagn hela rundan igår!) Dr Katarina sade att jag antagligen vant mig vid det låga HBt vid det här laget, så den känslan har blivit mitt normala. Som tur var hade jag inte helt litat på min känsla, utan tagit med lite lunch för säkerhets skull, så jag behövde inte svälta! Och i tisdags tog vi ett bas-test så jag behövde inte vänta två extra timmar på det. Jag fick ett par lugna timmar med min bok och tillskott av röda blodkroppar.

I övrigt ser allt bra ut. Jag har fått lite värk i fötterna och händerna, men det får jag stå ut med säger Dr Katarina. Det kan bero på att transplantationen gör lederna extra känsliga, och dessutom får jag inte ta Artrox eller antiinflammatorisk medicin som har hållit värken stångnen tidigare. Man vet inte tillräckligt om hur dom går in och påverkar immunförsvar och alla andra system i kroppen, så därför får man avstå i det här känsliga skedet. Det kan jag stå ut med!

Jag ska sluta med den ena avstötningsmedicinen (Rapamune). Dom tog koncentrationsprov idag, så får vi se om dom kanske ska höja upp den andra (Prograf).

På tisdag är det läkarbesök och provtagning igen. Tills dess ska jag tänka på annat!
Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Trots att jag inte gjort någon tung behandling var det jobbigt när jag gick årets första 18-håls runda. All heder åt dig som fixar att spela.

    Det blev en sänkning i tisdags och höjning i onsdags. Golf är som livet, upp och ner.

    Ha det gott på golfbanan.
    Kram Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra gjort med en sänkning! Härligt att du är ute på banan, och hoppas att du njuter lika mycket som jag där! Vi är i stugan över helgen och ska gå ut 9 hål i eftermiddag. Ska bli kul!
      Kram

      Radera