fredag 17 april 2015

24 månader: Dags för hinken igen!

Så var det dags igen. Igår kväll kände jag att magen var lite svajig, så hinken fick stå bredvid sängen. Och vid midnatt bröt det lös - med betoning på lös! Dagens förtäring kom ut i båda ändarna tills det bara var galla kvar. Vid fyra lugnade det ner sig och jag sov resten av natten. På morgonen kände jag mig bra (men törstig) och har ätit både frukost och lunch som vanligt. Jag förstår inte varför magen får så'na här plötsliga tok-ryck, men är glad för att det är över på en natt. Förhoppningsvis dröjer det några månader till nästa gång igen.

Idag ringde jag käk-kirurgen på Huddinge för att kolla vad som hänt med min kallelse. I augusti sade dom att dom skulle kalla före Jul, när jag ringde i januari sade dom februari-mars och nu visar det sig att dom bokat in en tid 4/5. Kallelsen skickades igår, så den kommer väl när som helst. Det är bara två dagar före läkarbesöket 6/5, men det räcker kanske. Då verkar alla pusselbitar vara på plats inför två-års-kontrollen!

4 kommentarer:

  1. Åh vad jobbigt, känner nu igen din gröna hink som ju har varit med förr....vad säger läkarna om dessa plötsliga attacker? Finns det mat du är extra känslig för? Det måste kännas lite underligt att det går över så snabbt men skönt förstås.
    Igår var ju även jag i glasburen och gjorde Spirometrin, kände igen ditt foto:). Det var en bra sjuksköterska som hejade på ordentligt undrade om det var samma som för dig. Kram och ha en bra kräkfri helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag frågade på förra läkarbesöket om det kunde vara en svag GVH som bröt ut ibland, men det kunde det inte eftersom det var bra emellan. Då frågade jag om det var extra överkänslighet för något jag fått i mig - en svag dos av listeria till exempel, men det trodde han inte heller. Jag misstänker ändå att det är någon form av matförgiftning som bara drabbar mig eftersom jag är extra känslig. Möjligen i kombination med förkylning eller annat som ökar känsligheten. Och jag vet naturligtvis bättre än läkarna!!! ;-)

      Radera
  2. Förresten, en fråga till om bloggen, hur får du in länkarna på höger sida?

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Utforma" uppe till höger
      "Layout" i listan till vänster
      "Lägg till en gadget" där du vill ha den.
      Välj "Länklista"
      Tryck "Redigera" och döp listan, lägg till länkar med namn och URL och flytta dom till den ordningen du vill ha.
      Lägg gärna en länk till utbildningen så man kan hoppa in där när man vill "plugga" vidare.
      Kram

      Radera