tisdag 7 april 2015

24 månader: Benmärgsprov

Så vad det dags att börja med testerna inför två-årskontrollen. Jag rivstartade med benmärgsprov idag. Det var doktor Cecilia som tog det assisterad av systrarna Gunilla och Marie. Det gick snabbt och relativt smärtfritt, så nu är den saken avklarad.
Det är inte så tokigt att ha dåligt minne! Dom här små raringarna
måste jag ha satt i höstas, men eftersom jag inte har något minne
av det dyker dom upp som en glad överraskning nu!

När jag ändå var i Huddinge passade jag på att be Allo-sjuksköterskan Carina om en utskrift av mina värden. Det är tjugo olika värden dom kollar, och dom senaste två månaderna har alla tjugo legat inom normalintervallet. Så bra värden hade jag inte ens innan jag blev sjuk. Vi har ju gjort hälsokontroll på jobbet varje år i över femton år, och jag kan inte påminna mig att jag någonsin haft alla värden inom normalintervallet. Det måste vara ena riktiga superceller jag har fått i benmärgen!

I väntrummet stötte jag på vännen Hanna, så när vi båda var klara med våra respektive förehavanden tog vi en fika tillsammans. Det var verkligen jättekul att träffas och snacka lite IRL. Tack snälla för sällskapet och för skjutsen till jobbet sen!

Under eftermiddaget ringde dom från gynekologmottagningen där jag har tid för två-årskontroll imorgon. Gynekologen är sjuk, så jag fick en tid om två veckor istället. Men jag ska ändå iväg till Huddinge för spirometriprov under morgondagen, så det blir inte helt sjukvårds-fritt!

2 kommentarer:

  1. Härliga nyheter! Ser fram emot att få höra om resultatet från benmärgsprovet. Kram /Superbror ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen snopet! Samma dag, samma tid och lyckades pricka in de få minuter som man befinner sig i väntrummet, Ödet slår till igen! Verkligen riktigt kul att få prata med dig en stund och glädjas åt att du har så fina värden. Nästa gång får vi skåla i ett glas vin :)
    Kram

    SvaraRadera