onsdag 7 januari 2015

21 månad: FÖRKYLD

I snart två veckor nu har jag varit rejält förkyld - som en hel karl! Febern har aldrig överstigit 38, så det är ingen fara, men det vill ju aldrig gå över. Jag bokar mig på det ena träningspasset efter det andra och tänker att "då måste det ju i alla fall vara bra". Men så får jag boka av igen. Imorgon kväll är jag bokad på BodyPump, men det blir nog inget av med det heller. Näsan rinner och jag hostar gulgröna klumpar mest hela tiden. I natt sov maken i gästrummet så han inte skulle störas av mitt hostande, för han skulle ju upp och jobba. Tur att jag inte har haft några möten eller annat viktigt jobb inbokat. Jag har ägnat mellandagarna till att sitta eller ligga i soffan, hemma eller i stugan, och stånka och stöna. Det har blivit en del läst (mest en blogg av en annan stamcellstransplanterad), men inte så mycket annat gjort. Jag hoppas att dom nya cellerna har haft ett riktigt träningsläger och lärt sig bekämpa åtminstone den här sortens förkylning så det går fortare i framtiden!

3 kommentarer:

  1. Jepp, nu vet du hur det är "när en man är riktigt förkyld" ;-)
    Krya på dig /lb

    SvaraRadera
  2. ja det måste vara en intressant upplevelse, fast det är nog jag också varje gång jag är förkyld..... Nå, det går jättejobbiga förkylningar. Jag och flera på mitt jobb har haft en 2 månadershosta, min är äntligen över men den var hemsk och slemmig. Kan rekommendera Cochillana på natten med morfin fast man får inte ta den på dagen om man har slemhosta. Sen finns det andra förkylningar med feber (för de som får det) och snuva och jag vet inte allt vad som går. Så jag förstår att era stamceller måste jobba (för du är väl inblandad på nåt sätt lillebror ;). Hoppas du snart blir bättre kära stjärnsyster. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, med manliga celler kommer den nog vara så här i fortsättningen när jag är förkyld; parkerad i soffan gnällande, stönande och krävande service. Inte så tokigt!!!
    Det är ju inte otroligt att det är den där eländiga 2-månaders-hostan jag åkt på. Jag har inte haft så mycket feber, men en massa snuva. Har varit och tagit en odling idag så vi får se om jag behöver antibiotika.
    Kram

    SvaraRadera