måndag 16 juni 2014

14 månader: Dags för hinken igen

I natt mådde jag lite skumt i magen, så jag gick upp och hämtade min gamla kompis, hinken. Det visade sig vara ett smart drag, för snart fick jag anledning att använda den. Sedan kändes det bättre. På morgonen hade jag vattnig diarré, med sen har magen hållit sig lugn. Jag har ätit både frukost och lunch och hoppas att det ska fortsätta vara stabilt.

Jag slutade ta Bactrim idag. Dr Katarina sade ju sist att jag fick välja själv om jag skulle sluta eller fortsätta ta dom, så jag gjorde ett mellanting; fortsatte i 3 veckor, men nu får det räcka.

För övrigt mår jag bara bra utom att lederna har börjat värka en del. Mert händer, fötter och knän. Jag tror inte att det är någon biverkan av sjukdomen eller behandlinger, för jag hade värk innan, men höll den i schack med Artrox (tabletter mot artros). Jag fick sluta med Artroxen i samband med transplantationen, för man vet inte hur dom samverkar. När jag åt kortison hade jag ibland kraftig ledvärk, men annars har det varit rätt ok. Men nu har det som sagt kommit tillbaka som det var förr. Jag ska fråga på nästa läkarbesök om jag får börja ta Artrox igen.

3 kommentarer:

  1. Kära syster, det var ett tag sen jag var på din sida! har varit i Skåne en vecka, dels kusinträff och dels i Torekov några dagar med Janne o familj. Det var väldigt fint! Det händer lite för dig märker jag. Hoppas att magen ska lugna sig och att den är lite känslig och inte att det är GVH:n! Vad gäller grå starr, visst är det den som går att operera? Cortison är bra men har sina skumma biverkningar. Det måste vara lite märkligt att börja röra sig bland vanligt folk, åka buss och så! Vi kanske ska vänta lite med lunchen på Bergianska? Annars kommer jag gärna hem till dig någon dag. Är just ni lite förkyld men det är nog snart bra. Stor kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magen har hållit sig lugn sen i måndags, så jag håller tummarna för att det ska fortsätta så.
      Ja, grå starr är den som går att operera enkelt.
      När din förkylning är över kan vi ta en lunch på Bergianska. Jag kan försöka locka med föräldrarna också. Det blir kul!
      Låter härligt med veckan i Skåne! Du får berätta hur det var med kusinerna och Janne med familj när vi ses!
      Kram

      Radera
  2. Ja, det låter bra allt! Jag är frisk nu och hör av mig via sms eller mejl när jag kollat almanackan på jobbet!

    SvaraRadera