måndag 30 juni 2014

14½ månad: Besök hos gynekologen

I förmiddags kom vi hem från en skön långhelg i stugan. Jag rensade och planterade i rabatterna och maken byggde på utbyggnaden av gäststugan. Men det visade sig att vi redan fått gäster där; koltrasten har både hunnit bygga klart sin del och flytta in! Vi får koncentrera oss på andra delar av nybyggnaden tills våra sommargäster givit sig av!

Idag hade jag tid hos gynekologen. Man ska dit efter ungefär ett år för att kolla att allt är som det ska. Det var det, bortsett från att slemhinnorna kan behöva ett litet östrogentillskott. Jag fick recept på en svag östrogensalva som jag kan testa.

Annars mår jag alldeles utmärkt. Bortsett från ett anfall med vattendiarré under midsommarhelgen har magen hållit sig lugn, och det är ju över en vecka sen nu. Jag misstänker att jag har lite hud-GVH. Fotsulorna bränner mest hela tiden och övre delen av ryggen har fräkne-liknande färgförändringar och lite klåda ibland. Lederna värker en del, men jag vet inte om det har samband med transplantationen eller om det är annat. När jag suttit en stund och går upp är jag väldigt stel och stapplande tills lederna kommit igång igen. Men inget av det här är egentligen något större hinder i vardagen, så jag är mycket nöjd med att vara av med medicinerna och dom flesta restriktionerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar